Abaikan Jer Soalan-Soalan Yang Ubah Hidup Ni

Saya faham kadang-kadang anda sebagai seorang Usahawan ada pelbagai persoalan dalam hidup sehingga kan anda hampir-hampir nak abaikan mesej ringkas tapi penuh bermakna ni.

Saya sendiri tulis mesej ni secara peribadi kepada anda.

Kenapa?

Saya juga mcam anda dulu… tak tau nak fokus apa lagi dalam bisnes ni untuk ubah hidup jadi lebih baik.

Saya nak senaraikan apa yang saya RASA dalam hidup ni & akan jadi faktor samada anda akan berjaya atau masih STUCK dalam keadaan yang anda sendiri tak inginkan.

Cuba anda BACA apa yang selalu berbisik dalam diri saya ni dulu & apa yang saya rasa.

Perasaan 1 :  Betul ke kalau terus belajar bisnes/pemasaran, sales akan meningkat?

Ok… ni mesti selalu anda fikir, termasuk saya. Sekarang ni pun kita memang tak belajar, hidup memang tak berubah. Hutang yang bertambah. Tekanan pun meningkat. Pening tanpa peningkatan!

Jadi terbukti bila kita tak belajar kita sendiri jadi tiada peningkatan.

Kata orang berjaya..buat perkara yang kita tak pernah buat, kita akan capai apa yang kita tak pernah capai!!
Jadi kalau lah kita luangkan masa sedikit, belajar apa yang silap, apa yang betul, InsyaAllah akan ubah banyak perkara dalam hidup kita ni. Setuju ke setuju?

Ramai usahawan buat silap kerana kurang ILMU, ilmu bisnes dan pemasaran terutamanya…

Buat keputusan untuk pastikan anda sentiasa belajar, belajar dari guru yang ada HASIL/Pencapaian.

Perasaan 2 : Tapi aku tengok ada yang pergi belajar, keluar kos tak menjadi pun!

Ya betul.. hebat mana satu sekolah pun mustahil semua akan dapat No 1 dalam kelas. Pasti akan ada yang GAGAL. Adakah salah guru? Habis yang ramai berjaya tu belajar dengan guru mana? Bukan kah sama guru!

Apa yang berbeza? Tindakan setiap pelajar tu yang berbeza.

Yang belajar terus bertindak ikut cakap guru berjaya, yang tak buat apa, tak bertindak pastinya GAGAL. Senang cerita anda nak berjaya, ambil tindakan segera!

Perasaan 3 :  Saya nak berjaya, tapi takder masa

Saya faham tu, saya pun selalu ada masalah yang sama. Saya fikir masa yang ada tak cukup untuk saya nak jalankan bisnes sambil kena pergi belajar. Kita kena faham, masa Allah bagi sama rata, masa tu nikmat rezeki. Masalah saya dulu adalah saya tak pandai urus masa, buat kerja tanpa ilmu lagi lah buatkan saya buang masa dan semakin tak cukup masa.

Tarik nafas, yakin dengan keberkatan masa Allah berikan. Jika Dia nampak kita guna masa sangat baik mudah untuk kita isikan masa dengan pelbagai aktiviti terutamanya masa untuk mencari ILMU. Lebih banyak ilmu anda ada, lebih banyak pelanggan dan sales anda akan dapat…

Saya harap coretan ringkas ni memberi anda kekuatan, keyakinan, semangat…

Banyak lagi yang saya akan ajar dalam sesi Roket Pemasaran Momentum nanti. Harap dapat jumpa anda di JB atau Shah Alam.

 

Najib Asaddok
Pakar Online Rocket Marketing
ORM Expert, Trainer, Consultant & Coach
CEO Momentum Internet Sdn Bhd
100 Most Influential Young Entrepreneurs

Facebook Comments

Leave a Replay

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !