fbpx

Zafran Sebak Satu Persatu Impian Yang Ditulis Seawal Usia 18 Tahun Berjaya Dicapai.

Zafran Sebak Satu Persatu Impian Yang Ditulis Seawal Usia 18 Tahun Berjaya Dicapai.

Detik kehilangan arwah ayah menjadi titik tolak kepada perubahan hidup Muhamad Zafran bin Mohd Zulkaflee atau mesra disapa Zafran. Tiada lagi tempat bergantung serta hilangnya kasih sayang seorang bapa menjadikan anak muda ini seorang yang lebih berdikari.

Tekadnya, mahu mengubah nasib keluarga sekaligus menjadi anak muda yang boleh memberi inspirasi pada orang lain. Kini dalam usia 20 tahun Zafran berjaya miliki bisnes sendiri iaitu Zr.Gadjet. Hebat kan?

“Sebenarnya saya buat bisnes ni sebab nak balas jasa arwah ayah yang selama ni dah bersusah payah untuk beri keselesaan pada keluarga. Tapi, arwah pergi dulu sebelum sempat saya balas jasanya”, ujarnya sayu.

Kalau korang berada di tempat Zafran mesti korang rasa benda yang sama kan? Sedih dan terkilan bila kita tak sempat nak balas jasa orang yang tersayang.. Ya Allah, besarnya ujian yang dia hadapi.

Selepas kehilangan arwah ayah, Zafran bangkit dan jalankan bisnes dengan lebih serius untuk beri keselesaan pada emak dan juga adik beradik yang lain. Alhamdulillah di usia 20 tahun dia dapat konsisten beri duit belanja pada emak dan lebih dahsyat dapat hadiahkan emak kereta yang baru. 

Kami daripada Team Momentum tumpang gembira dan kagum dengan kesungguhan Zafran ubah nasib keluarga. Bayangkan seawal usia 18 tahun dia dah tulis 101 impian yang dia nak capai dan siapa sangka dua tahun selepas tu satu persatu impian dia berjaya capai. 

Kalau korang nak tahu nak capai kejayaan di usia muda ni bukan mudah bagi Zafran sebab dia berhadapan dengan kritikan dan cacian daripada kawan-kawan dan orang sekeliling, kononnya nak pergi belajar buat apa?

Tapi dia abaikan segala kata cacian dan kutukan yang dia terima. Apa yang penting bagi Zafran, dia nak bantu keluarga bina kehidupan yang lebih baik. 

Alhamdulillah syukur, berkat join kelas Roket Pemasaran Momentum (RPM) dan dapatkan bimbingan daripada Team Momentum, sales yang pada mulanya RM3,000 mula naik ke RM10,000 sebulan.

Tak berhenti setakat itu, dia pecahkan lagi ke jualan 6 angka sebulan dan lebih membanggakan dalam masa setahun dia dah berjaya ada team dan kedai sendiri..

“Terima kasih Tuan Najib Asaddok dan Team Momentum sebab anjurkan kelas RPM ni. Kalau bukan sebab kelas ni mungkin hidup saya macam dulu tak ada hala tuju dan matlamat yang jelas”, ujarnya syukur. 

Kalau korang nak tahu rahsia dia ialah ubah mindset, cari circle yang betul, konsisten buat Facebook Live dan Like Marketing.. Paling penting dia banyakkan sharing supaya dapat kuatkan kepercayaan pelanggan. 

Korang yang baca ni mesti terinspirasi dengan kisah kejayaan Zafran kan? Dia dah berjaya buktikan pada orang sekeliling bahawa usia tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya macam orang lain.. 

Best ke best kalau korang dapat capai impian yang korang angankan selama ini? Apa kata korang buat tindakan sekarang untuk daftar kelas Roket Pemasaran Momentum (RPM) Nak Tarik Pelanggan Edisi Khas Copywriting Ayat Power dengan tawaran serendah RM40 di www.NakTarikPelanggan.com

Facebook Comments

Leave a Replay

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !