3 Karakter Yang Membunuh Bisnes Dalam Diam

3 Karakter Yang Membunuh Bisnes Dalam Diam

Kadang-kadang usahawan dan peniaga ni terlepas pandang bahawa kita sebagai manusia ni ada masalah down, the main problem bila kita down adalah apa sahaja benda yang dia buat susah nak menjadi

Dalam masa yang sama, tindakan akan down juga. Cer fikir kalau setiap hari kita down, semua akan down,tindakan dan energy confirm down. Korang agak-agak apa yang jadi pada sales? Dia pun akan down.

Tindakan, energy dan sales akan meningkat bila kita mula betulkan kita punya mindset supaya kita dapat focus pada benda “Yes, I can!”

Jadi, korang nak ke nak selamatkan bisnes dan meroket lebih jauh? Kami nak bagi korang apakah sebenarnya 7 karakter yang menjadi pembunuh bisnes dan menjadikan bisnes kita tu bungkus lebih awal. 

Karakter ni memang bahaya dan tidak membina bisnes. Malahan dia akan membunuh bisnes tu dalam diam, sales tak naik apa yang dia buat tak menjadi dan bisnes tu melingkup.

Jom baca sampai habis..

  1. Duduk Dalam Circle Negatif

Bila duduk dalam circle negatif, kita juga cari benda yang negatif je. Ini namanya geng lalat, dia suka orang yang negatif dan dia selesa duduk dengan orang yang cakap tak boleh..

Dia fikir tak boleh, nak membawang, mengutuk dan membahan orang. Dia tak nak fikir pun macam apa patut dia betulkan dan dia tak nak fikir pun macam mana dia boleh duduk dalam circle yang positif

Korang okay ke okay setakat ni?

  1. Pentingkan Diri Sendiri

Orang macam ni bila dia berniaga, dia tak kesah pasal pelanggan, dia blah macam tu jer, kita kena sedar bahawa bisnes ni “is about helping people” , bisnes is about engage with people and create relationship”. 

Dalam bisnes ni kita bukan nak menjual sekali je tetapi kita nak jual produk kita tu berkali-kali kepada customer kita. Faham ke faham ni?

Bahaya ada mentaliti macam ni, sebaai peniaga kita kena sentiasa anggap pelanggan adalah aset kepada perniagaan sebab dia akan beli lagi, yang kedua dia akan recommend pada orang lain pula.

  1. Tak Percaya Pada Guru

Dia tak percaya pada guru yang mengajar, yang paling teruk adalah dia tak guru pun.

Nak berjaya dalam bisnes ni, kita kena belajar dengan orang lain terutama sekali orang yang dah lalu proses kejayaan tu. Dia pernah gagal tapi dia boleh bangkit, berjaya dan dia pula dah bantu orang lain untuk berjaya juga. 

Tapi masalahnya kepala otak kita ni susah nak percaya, suka meragui padahal kita ni susah, tak berjaya pun tetapi buat perangai macam dah mengalahkan orang yang berjaya. 

Bila seseorang dah sampai ke puncak gunung maksudnya dia dah tahu dekat macam lekuk lekuk dan tempat yang mencabar, dia tahu macam mana nak cepat sampai ke puncak. 

Ini lah masalah ramai orang dan menyebabkan bisnes dia bungkus lebih awal. Dan kami taknak ini berlaku pada korang. 

Hopefully korang adalah orang yang cari ilmu, trust the process dan mentor insyaAllah. Jom bertindak sekarang untuk dapatkan 7 Video Strategi Facebook Ads Capai RM10,000 Pertama secara PERCUMA di —> www.NakTarikPelanggan.com

Facebook Comments

Leave a Replay

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !