3 Cara Menjadi Ejen Yang Beri Keberkatan Dalam Bisnes

3 Cara Menjadi Ejen Yang Beri Keberkatan Dalam Bisnes

Saya faham ada antara korang yang ejen ni hadapi masalah susah nak dapat sales. Dah cuba buat yang terbaik tapi tak ada hasil yang banyak. Bila ada hasil kena bayar pula komitmen itu ini kejap je rasa duit ni dah habis.

Benda macam ni lah yang buat kita rasa down dan putus asa. Tapi adakah kita nak salahkan pihak HQ ataupun Founder yang telah beri kita peluang jadi ejen mereka ? Lebih baik kita muhasabah diri ni dulu. Betul ke cara kita berbisnes ni ?

Sebab tu keberkatan dalam bisnes ni penting supaya usaha yang kita lakukan tu berikan hasilkan yang menarik kepada ketenangan serta kecukupan dalam hidup.

Meh saya sharekan 3 cara untuk menjadi seorang ejen yang memberikan keberkatan dalam bisnes…

3 Cara Menjadi Ejen Yang Beri Keberkatan Dalam Bisnes
  1. Jaga Amanah

Kalau kita ni orang Islam. Amanah pertama yang kena jaga adalah amanah terhadap Allah SWT. Bila amanah ni dijaga dengan baik, mudah kita jaga amanah dalam bekerja.

Walaupun buat pendapatan sampingan sebagai ejen, pastikan maklumat produk atau servis yang disampaikan tu betul. Jangan main ikut sedap kepala kita je..

3 Cara Menjadi Ejen Yang Beri Keberkatan Dalam Bisnes

2. Jaga Keluarga

Rezeki yang kita dapat tu apa salahnya hulur sikit kat mak ayah, dekat keluarga. Tak perlu nak bagi banyak pun. Sikit pun dapat gembirakan orang tersayang.

Kongsi rezeki dengan orang lain ni banyak keberkatan dan bantu untuk dapat lebih lagi.

3. Jaga Adab

Tak kisah dengan founder, rakan – rakan ejen ataupun pelanggan, adab tu perlu jaga. Hormat pendapat dan pandangan orang lain.

Janganlah bila tengok pelanggan ni nampak biasa – biasa je, terus kita tak nak layan. Lagi teruk bila kita bluetick je bakal pelanggan tu. Sebab tu adab dengan pelanggan yang perlu dijaga.

Amacam korang faham ke faham ni ? Muhasabah dan perbaiki diri ni supaya dapat memberikan keberkatan dalam bisnes.

Apa kata kita rendahkan ego tambahkan lagi ilmu untuk nak gandakan jualan anda, apa kata dapatkan E-book Zero : Onlinekan Bisnes Tanpa Kos bernilai RM259 secara percuma jer di www.naktarikpelanggan.com

Facebook Comments

Leave a Replay

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !