3 “Blind Spot” Dalam Copywriting Yang Boleh Gandakan Sales!

3 “Blind Spot” Dalam Copywriting Yang Boleh Gandakan Sales!

Saya selalu terima soalan “Macam mana nak naikkan sales?” dan saya juga nampak ada banyak struggle dan challenge yang berlaku pada para peniaga terutama sekali dalam part copywriting dan pemasaran online. 

Ada juga orang yang keluarkan kos marketing tapi hangus. Ibarat duit tu keluar pergi tak akan kembali. Ni lah yang saya nak share tentang beberapa perkara yang mungkin korang tak nampak dia punya “blind spot”.

Ramai orang tulis copywriting untuk diri sendiri contohnya dia la testimoni dan dia yang paling power. Saya dulu pun pernah buat kesilapan yang sama. 

Pelanggan kita sebenarnya suka bila kita tulis related dengan dia dan care tentang masalah mereka hadapi. Nampak ke nampak? Saya nak cakap blind spot yang pertama adalah elakkan menulis banyak tentang diri kita sendiri.

Apa kata kita change untuk cerita tentang orang lain dan nak bantu ramai orang yang memerlukan di luar sana. 

Point blind spot yang kedua adalah tulis copywriting nak explain semua benda dalam satu masa. Contohnya, explain semua kebaikan dan semua yang dahsyat tentang produk dia dalam satu masa. 

Korang kenal ke siapa yang selalu buat macam ni? Nak ke nak saya share next point? Jom saya share dalam video yang saya berikan ni..

Tahniah kepada lebih dari 10,000 orang yang telah mendaftar ke Roket Pemasaran Momentum (RPM) Edisi Bisnes Comeback 2022. 

Jangan risau pada yang belum daftar tu boleh cepat-cepat dapatkan tajaan kelas RPM bernilai RM499 di www.NakTarikPelanggan.com

Facebook Comments

Leave a Replay

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !

JOIN KAMI

Dapatkan maklumat dan tips terkini dari Najib Asaddok sekarang secara PERCUMA !